BYD heeft de veiligste, slimste én duurzaamste batterij ter wereld ontwikkeld.

Veiligste batterij ter wereld

Opladen tot 100%, keer op keer

Geen nikkel of kobalt

Wat maakt de LFP batterij anders dan alle andere?

De meeste elektrische auto’s maken gebruik van NMC-accu’s, die zijn samengesteld met nikkel en kobalt. Dat klinkt krachtig, maar heeft nadelen: hogere slijtage, snellere opwarming en beperkingen in gebruik. BYD gaat verder.

BYD gebruikt de LFP-technologie (lithium-ijzer-fosfaat) – veilig, duurzaam en betrouwbaar.

Veiliger

Veiliger door uniek celontwerp

De Blade Battery is ontworpen met veiligheid als uitgangspunt. In plaats van traditionele accucellen gebruikt dit batterijtype langwerpige, stevige cellen die minder gevoelig zijn voor oververhitting of schade. Dat blijkt uit de strenge nail penetration test — waarbij andere batterijen kunnen ontbranden, blijft de Blade Battery koel en stabiel. Zelfs bij zware impact of doorboring blijft het risico op brand minimaal. Een geruststellende gedachte, kilometer na kilometer.

Sterker

Sterker door slimme constructie

De innovatieve opbouw en vorm van de Blade Battery biedt een belangrijk voordeel: maximale efficiëntie. Dankzij het slimme design wordt de ruimte in het batterijpakket tot wel 50% beter benut dan bij traditionele batterijen. Kortom: er past méér batterij in hetzelfde formaat — wat zorgt voor meer energie, meer vermogen en een groter rijbereik. Met bovendien meer dan 3.000 laad- en ontlaadcycli geniet je van een opvallend lange levensduur.

Duurzamer

Duurzamer door geen gebruik te maken van nikkel of kobalt

De BYD Blade Battery is ontwikkeld op basis van LithiumIJzerFosfaat (LFP). Los van alle technische voordelen, zoals de veiligere warmte- en koeling-eigenschappen, heeft dat een nog veel groter voordeel: deze batterijen bevatten geen nikkel en geen kobalt! En dat is zoveel beter voor mens, planeet en in gebruik. Kortom: veiliger én beter.

Bouwen op batterijkennis sinds 1995

BYD begon niet als automerk, maar als batterijproducent. Al dertig jaar maken ze energieopslag slimmer, veiliger en duurzamer. Die voorsprong voel je in elke rit.

En dat is precies waarom de batterij niet zomaar een batterij is. Het is je fundament.

Waarom de Blade Battery in de carrosserie zit

De Blade Battery is niet alleen een krachtbron, maar ook een structureel onderdeel van de auto. Door de Cell-to-Body technologie is de batterij geïntegreerd in de carrosserie. Dat verhoogt de constructiesterkte van het voertuig. Wat je merkt:

BYD Blade Battery

Spijker-penetratietest

Geen enkele andere batterij ter wereld heeft ooit de beruchte ‘spijker-penetratietest’ zo goed doorstaan als de Blade Battery. In deze test slaan ze met grote kracht een metalen pin door een batterij om te zien wat er gebeurt. En in het geval van de Blade Battery was dat… bijna niets! Geen rook en de temperatuur kwam nooit boven de 60℃. Terwijl anderen soms wel 24 uur op honderden graden kunnen branden.

Altijd de juiste temperatuur dankzij de standaard waterpomp

Blijf op de hoogte van al het nieuws.

Mis niets meer

Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Meld je dan nu aan via onderstaande knop. Zo ontvang je direct al het nieuws in jouw mailbox. We houden je graag op de hoogte.