BYD heeft de veiligste, slimste én duurzaamste batterij ter wereld ontwikkeld.

Veiligste batterij ter wereld

Opladen tot 100%, keer op keer

Geen nikkel of kobalt
Wat maakt de LFP batterij anders dan alle andere?
De meeste elektrische auto’s maken gebruik van NMC-accu’s, die zijn samengesteld met nikkel en kobalt. Dat klinkt krachtig, maar heeft nadelen: hogere slijtage, snellere opwarming en beperkingen in gebruik. BYD gaat verder.
BYD gebruikt de LFP-technologie (lithium-ijzer-fosfaat) – veilig, duurzaam en betrouwbaar.
De Blade Battery

Veiliger
Veiliger door uniek celontwerp
De Blade Battery is ontworpen met veiligheid als uitgangspunt. In plaats van traditionele accucellen gebruikt dit batterijtype langwerpige, stevige cellen die minder gevoelig zijn voor oververhitting of schade. Dat blijkt uit de strenge nail penetration test — waarbij andere batterijen kunnen ontbranden, blijft de Blade Battery koel en stabiel. Zelfs bij zware impact of doorboring blijft het risico op brand minimaal. Een geruststellende gedachte, kilometer na kilometer.
Sterker
Sterker door slimme constructie
De innovatieve opbouw en vorm van de Blade Battery biedt een belangrijk voordeel: maximale efficiëntie. Dankzij het slimme design wordt de ruimte in het batterijpakket tot wel 50% beter benut dan bij traditionele batterijen. Kortom: er past méér batterij in hetzelfde formaat — wat zorgt voor meer energie, meer vermogen en een groter rijbereik. Met bovendien meer dan 3.000 laad- en ontlaadcycli geniet je van een opvallend lange levensduur.
Duurzamer
Duurzamer door geen gebruik te maken van nikkel of kobalt
De BYD Blade Battery is ontwikkeld op basis van LithiumIJzerFosfaat (LFP). Los van alle technische voordelen, zoals de veiligere warmte- en koeling-eigenschappen, heeft dat een nog veel groter voordeel: deze batterijen bevatten geen nikkel en geen kobalt! En dat is zoveel beter voor mens, planeet en in gebruik. Kortom: veiliger én beter.
Bouwen op batterijkennis sinds 1995
BYD begon niet als automerk, maar als batterijproducent. Al dertig jaar maken ze energieopslag slimmer, veiliger en duurzamer. Die voorsprong voel je in elke rit.
En dat is precies waarom de batterij niet zomaar een batterij is. Het is je fundament.
Waarom de Blade Battery in de carrosserie zit
De Blade Battery is niet alleen een krachtbron, maar ook een structureel onderdeel van de auto. Door de Cell-to-Body technologie is de batterij geïntegreerd in de carrosserie. Dat verhoogt de constructiesterkte van het voertuig. Wat je merkt:
- Hogere veiligheid bij een ongeluk
- 5-sterren Euro NCAP scores op al onze modellen
- Meer controle en dynamiek op de weg
BYD Blade Battery
Spijker-penetratietest
Geen enkele andere batterij ter wereld heeft ooit de beruchte ‘spijker-penetratietest’ zo goed doorstaan als de Blade Battery. In deze test slaan ze met grote kracht een metalen pin door een batterij om te zien wat er gebeurt. En in het geval van de Blade Battery was dat… bijna niets! Geen rook en de temperatuur kwam nooit boven de 60℃. Terwijl anderen soms wel 24 uur op honderden graden kunnen branden.
BYD Blade Battery
LFP batterij: opladen zonder beperkingen
Je hoeft niet te stoppen bij 80%. Opladen tot 100%? Doe het gewoon. Elke dag. Zo haal je het maximale uit de opgegeven WLTP-actieradius – keer op keer. En dat verschil voel je, vooral als je langere ritten maakt.
Altijd de juiste temperatuur dankzij de standaard waterpomp
Bij BYD is een warmtepomp geen extra optie, maar gewoon standaard inbegrepen (m.u.v. de DOLPHIN SURF). Dankzij dit slimme systeem blijven de prestaties van je auto ook in de winter optimaal.
Waar bij veel elektrische auto’s de actieradius flink daalt bij koud weer, zorgt de warmtepomp ervoor dat het verschil tussen zomer- en winterverbruik minimaal blijft. Zo blijf je zuinig én comfortabel rijden, in elk seizoen.

BYD Blade Battery
Duurzaamheid
BYD’s zijn zo ontworpen dat onderdelen makkelijk herbruikbaar of recyclebaar zijn. Denk aan een slimme indeling voor eenvoudige demontage en het veilig verwijderen van vloeistoffen. De Blade Battery bevat geen nikkel of kobalt en is grotendeels recyclebaar.
De verwerking van voertuigen wordt continu geoptimaliseerd om milieuvriendelijker te zijn. Afval wordt beperkt en hergebruik wordt vergroot, met als doel de impact op de planeet zo klein mogelijk te houden ook na duizenden kilometers rijplezier.
Kijk op de site arn.nl/wat-doen-we/recyclingproces/ voor meer informatie over het recyclingproces en klik hier arn.nl/auto-inleveren om na te gaan waar je jouw auto voor demontage kunt aanbieden.

BYD proefrijden
De enige manier om écht kennis te maken met één van de BYD modellen is natuurlijk met een proefrit. Plan hieronder jouw proefrit in.

Nog vragen?
Heb je nog vragen over één van de modellen? Neem dan contact met ons op, zodat wij je verder kunnen helpen.
